
A vállalat pécs-pogányi bázisáról nyolc nap alatt repült az Egyesült Államokba a Magnus Aircraft Zrt. Fusion 212 típusú ultrakönnyű, kétszemélyes, belsőégésű motorral hajtott kisrepülőgépe, hogy bemutatkozzon reménybeli észak-amerikai piacán – közölte a társaság az MTI-vel.
Ilyen típusú, magyarországi gyártmányú kisrepülőgép még nem teljesített ilyen nagy, több mint ötven repült órás, 8000 kilométeres utat – írták.
A vállalat történetének első transzatlanti repülésével “a magyar szürkeállományban rejlő potenciálra” kívánták a világ figyelmét felhívni, a landolás után pedig megkezdődik az amerikai piacra is szánt termékük népszerűsítése. A repülőgéptípus kategóriájában az elsők között kapta meg azt az engedélyt, amely feltétele az Egyesült Államokban vészhelyzeti manőverek végrehajtására feljogosító tesztek, oktatások végzéséhez.
A gyártókapacitásának az év végéig várhatóan hatvan százalékát kihasználó, a Pécs melletti pogányi reptéren működő cég közlése szerint a típusból egyelőre egy géppel rendelkeznek, további háromra van megrendelésük, az amerikai piacra évi 24 darabot gyártanának belőle.
Közleményében a Magnus Aircraft fontos fejlesztései közül kiemelte, hogy egy elektromos meghajtású, eFusion nevű repülőgép megalkotásán dolgoznak az Óbudai Egyetemmel közösen, továbbá a kompozit anyagokból készülő ultrakönnyű Fusion 213 típus piaci debütálása hamarosan megtörténik. Utóbbi repülőgéptípust mind konstrukcióban, mind engedélyeztetésben a pilótaképzés világpiacára tervezik.
A jelenleg száz, év végétől várhatóan plusz tizenöt főt foglalkoztató társaság közölte: a világjárvány negatív hatással volt a forgalmukra, ennek ellenére kompetenciáikat és kapacitásukat megtartották. Az idei év legnagyobb kihívása az ellátási lánc kiszámíthatatlanságából adódik – írták.
MTI
Címlapkép: MTI